SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI PERKHIDMATAN KAUNSELING & KERJAYA, SM KATOK

PROGRAM HALATUJU SM KATOK 2016

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


10hb Julai 2017(Isnin)

Alhamdulillah, satu lagi program telah selesai dilaksanakan iaitu Program Halatuju selepas peperiksaan 'O'Level. Program bermula seawal 7 pagi dengan kehadiran para pelajar dan juga agensi-agensi yang terlibat. jam 8 pagi bacaaan doa di bacakan oleh Ustaz Azani dan kemudian ucapan alu-aluan serta perasmian pameran halatuju di lancarkan oleh Pengetua SM Katok, Dyg Penroose Saleha. Seterusnya tayangan video dan diikuti dengan Pengetua, Timbalan-timbalan pengetua, guru-guru, para jemputan (ibu-bapa) dan pelajar menyaksikan pameran yang telah disediakan oleh para agensi.  antara agensi yang terlibat dalam pameran dan taklimat adalah dari Pasukan Angkatan Bersenjata di Raja Brunei, Micronet, Pusat Pergigian, Study in Australia, Livewire Brunei, KIGS dan yang lainnya.

Selepas menyaksikan pameran, para pelajar beredar ke tempat taklimat masing-masing mengikut kumpulan yang telahpun di aturkan sedari awal, iaitu kumpulan merah di dewan, kuning di LT2 dan hijau di LC. Taklimat berlangsung sehingga jam 10.20 pagi dan kemudiannya rehat sehingga 10,50 pagi.

Taklimat diteruskan selepas jam 10.50 pagi dan kali ini kumpulan kuning bercampur dengan kumpulan merah di dewan memandangkan ada beberapa agensi yang tidak dapat hadir di saat akhir. Alhamdulillah, dengan izin Allah akhirnya program ini berjaya dilaksanakan, hasil kerjasama warga SM Katok. Berikut adalah beberapa gambar yang diambil sepanjang program berlangsung.